Bilim dünyasına bomba gibi düşen araştırma!
Bilim — editor teknolodi AÄŸustos 22, 2009 08:11Harvard üniversitesi uzmanlarından bilim dünyasını ÅŸoke eden araÅŸtırma.
Antioksidanlar sanılanın aksine kanserin önlenmesine deÄŸil yayılmasına yardımcı oluyor!…
Harvard üniversitesi uzmanları tarafından yapılan bir araÅŸtırmaya göre, c ve e vitaminleri ya da beta karoten gibi güçlü antioksidanlar sanılanın aksine kanserin önlenmesine deÄŸil yayılmasına yardımcı oluyor!…
Dünyanın en saygın saÄŸlık dergilerinden nature’de yayınlanan makalede bu vitaminlerin kanser hücrelerini oluÅŸturan erbb2 geniyle aynı rolü üstlendiÄŸi ve kanser hücreleri için besin rolü üstlenerek hastalığın oluÅŸumunu hızlandırdığı savunuldu…
Ancak uzmanlar bu vitaminlerin meyve ve sebzeler gibi doÄŸal yollardan alımında ciddi bir risk oluÅŸmadığını vitamin haplarıyla alındığı zaman tehlike oluÅŸturduÄŸuna dikkat çekti…
Harvard Üniversitesi’nden Joan Brugge’nin baÅŸkanlığını yaptığı araÅŸtırmanın sonuçlarının yayınlandığı makalede bu yöndeki çalışmaların 1990′larda baÅŸladığı belirtildi. Buna göre deneylerde ilk olarak sigara içen insanlara beta karoten hapları verildi. Ancak bunun kanser oranını artırdığı görüldü. Daha sonra C ve E vitaminlerinde de benzer etkiler tespit edildi. Makalede ayrıca iki yıl önce Glasgow Üniversitsi tarafından yapılan ve C vitamini ile yaÄŸ hücrelerinin birleÅŸmesinin kanseri hızlandırdığı yolundaki araÅŸtırma da hatırlatıldı.
Kaynak : veteknoloji












